.

Tekvicová polievka

Jemný svetlo žltý až zelenkastý číry vývar tekvicová polievka s vôňou a chuťou tekvice a ďalšej použitej zeleniny a korenín s vložkou tekvice, mrkvy, cukíny a ďalšej zeleniny. Tekvicová polievka znesie aj najprísnejšie vegetariánske či vegánske podmienky, je vhodná pre rôzne redukčné diéty a inšpirácia pre zdravé stravovanie.

» Slovenská kuchyňa » Polievky » Tekvicová polievka

Tekvicová polievka
Tekvicová polievka

Recept - Tekvicová polievka

Zaradenie: polievky

Postup prípravy: Tekvicu a cuketu očistíme, nakrájame na mesiačiky a kocky, alebo cuketu nakrájame na rezance, cibuľku na kolieska. Zalejeme vývarom a varíme 5 minút, zahustíme jemnou zápražkou alebo rozvareným a rozmixovaným hráškom, rozmiešaným v troške studenej vody, osolíme, okoreníme, pridáme nastrúhaný zázvor a povaríme. Nakoniec do polievky vložíme nakrájanú petržlenovú vňať. Namiesto hrášku môžeme použiť na zahustenie hladkú múku, ale s hráškom polievka chutí viac po zelenine a je ľahšia.

Vylepšenia: tekvicu si vypestujeme na vlastnom hnojisku alebo kompostovej kope. Keď ju budeme polievať porastie. Keď ju budeme prihnojovať (napríklad zeleným výluhom z pŕhľavy) získa aj výživu. Takáto tekvica nemusí byť veľká, ale jej jaderník sa stáva tým najzaujímavejším, čo potrebujú muži po 50-ke. Celý jaderník preto vyvaríme v polievke a zopár semienok môžeme zľahka opražiť ako pochúťku do polievky. Pridáme aj pár tekvicových kvetov a vyvariť môžeme aj pár sviežych tekvicových listov.

Suroviny - Tekvicová polievka

Uvedené suroviny a dávkovanie môžu byť pozmenené podľa potreby.

  • Tekvica - 600 g
  • Vývar - 2,3 litra
  • Cuketa - 300 g
  • Cibuľa - 150 g
  • Hrášok - 80 g
  • Soľ - 30 g
  • Nové korenie - 1 g
  • Muškátový oriešok - 2 g
  • Zázvor - 2 g
  • Petržlenová vňať - 10 g
  • Množstvo hotovej polievky: 3,4 litra

 

Na zdravie a dobrú chuť praje
redaktorka Kamila Kapustová,
Slovenská kuchyňa, polievky

domov blogu - Slovenská kuchyňa
tradičné slovenské špeciality a recepty

1 komentár:

  1. Pred časom som bola nútená kvôli ochoreniu pankreasu zmeniť jedálniček a spôsob prípravy jedál. Upravila som si moje recepty jedál tak, aby obsahovali čo najmenej tuku a pritom chutili dobre, ako pri bežnej príprave. Tento postup sa mi osvedčil a už pár rokov varím podľa nových zásad. Zistila som, že niektoré jedlá sú dobré a všetci sa po nich cítime lepšie. Upravený recept som si zapísala. A prišli ďalšie a ďalšie. Začalo ma to baviť, tak som pár receptov posunula známym a čakala som na ohlasy. Boli pozitívne. Spočiatku som nevedela čo variť ani ako to variť. Informácií bolo málo. Dostala som nápad vydať kuchárku, možno by moje recepty mohli inšpirovať ľudí s ochorením pankreasu či žlčníka, ktorí musia dodržiavať diétu s nízkym obsahom tuku. Alebo pre tých, čo chcú žiť zdravšie a zhodiť nejaké kilečko nadváhy.
    :) Marcela Šlehofrová

    OdpovedaťOdstrániť

bez nutnosti registrácie, http odkazy sa nezobrazia, iba po dohode s adminom